HTML

Az utca nyelve

A téma az utcán hever - ismerjük a mondást. A vicc is, legyen az humoros vagy röhejes, mindenesetre nagyon ízes aranyköpéseket lehet elcsípni az utca emberének szájából. Ennek állítok itt most szentélyt. Ulu

Friss topikok

  • Ulu: Köszi figyelmeztetést a játék eredeti írásképével kapcsolatban. Már szóvá tették a Facebookon is. ... (2010.12.12. 09:01) Barchoba gyerek módra
  • pillangópark: Like gombot tegyél ki, plíz! :-) (2010.12.11. 10:58) Vakmerőség
  • SailleBerkano: A korkérdés mint körkérdés. ;) Nemrég, a szokásos, évi, rendes lignanoi nyaralásom alkalmával jobb... (2010.07.08. 15:23) Disco disco
  • Barisnya: A srácot nyugodtan hívhatják Balázsnak, Bálintnak, Bélának, Bertoldnak, Bertalannak stb. Csak épp ... (2010.03.16. 19:39) BB édes-testvérek
  • pszeudoniké: Na nézd csak most látom, hogy elírtam. Javítás: "Két lány beszélgetett." (2010.01.09. 21:08) Közhely-Bábel

Linkblog

Barchoba gyerek módra

2010.12.11. 09:46 Ulu

Észrevettétek már, hogy a gyerekek átalában úgy barchobáznak, hogy alapvetően csak állatokat találnak ki és szintén alapvetően feltételezik a másik feladványáról, hogy az is állatot takar? Náluk az első kérdés általában nem az, hogy "Tárgy?" "Élőlény?" vagy "Fogalom?", hanem rögtön az, hogy "Négy lába van?" vagy "Erdőben él?"

Ez is egy ilyen eset volt. Az orvosi rendelőben barchobázott egy kb. négy éves kislány, a kb. öt éves bátyjával. A szüleik természetesen jelen voltak.

- Kitaláltam - jelentette ki a fiú.

- Négy lába van? - kérdezte a kislány.

- Igen - vágra rá a bátyja, és máris negyedelve a kör további izgalmát, folytatta - Annyit segíte, hogy sárga.

- ZSIRÁF - asszociált vadul a kiscsaj, nem korlátozva magát a rákérdezés tilalma által.

- Nem - nevette ki a srác, mire válaszul húga elszontyolodott.

- Kérdezz rá a méretére - segített be anyuka.

- Van mérete? -tette fel a kérdést lánya. Anyuka valószínű nem erre gondolt, de ez így volt aranyos. Ez volt a kedvenc mondatom a játékból.

- Egy vaddisznónál nagyobb? - mutatott példát az anya a hasznosabb méretre vonatkozó kérdésekre.

- Igen.

- Egy szarvasnál nagyobb - kérdezett a kislány most már elkapva a fonalat.

- Igen.

- Akkor ZSIRÁF - erőltette még egyszer az előző jelöltet.

- Mondom, hogy nem. Szabad a gazda?

- Igen!

Ennél a pontnál izgultam, én sem tudtam szarvasnál nagyobb állatot, sárgát.

- Oroszlán - érkezett a(z engem legalábbis) meglepő megfejtést.

A kérdezői oldal rögtön tiltakozásba kezdett, de a támadási pont nem a méret volt, amire én gondoltam:

- AZ OROSZLÁN NEM IS SÁRGA!!!

- De sárga!

- Az drappos - mondta anyuka, aki korából és neméből adódóan biztos tisztában volt a bézs és májva és hasonló árnyalatok mibenlétével is, és ezért jól össze tudott zavarni egy alapszínekkel operáló barchobát.

- Az is sárga - jelentette ki tárgyilagosan a fiú. (Remélem, ha felnő majd ő is beleszól a bézs és mályva, stb. színek köznyelvi használata elleni harcba)

- De a sörénye nem sárga - játszotta ki húga az utolsó ütőkártyáját is.

- Úgy van kicsim! Miért nem kérdeztél rá a sörényére? - zárta az anya a vitát, úgy, amivel rajtam kívül látszólag senkinek nem volt problémája.

Azért örülök, hogy én nem tőle tanultam barchobázni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azutcanyelve.blog.hu/api/trackback/id/tr52508387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jidele 2010.12.11. 18:03:26

Kérlek, egy pici tárgyi javítást engedj meg! A játék neve BARKOCHBA, Simon bár Kochbáról, aki egy zsidó szabadságharcos volt. I.e. 132ben kezdődött a Barkochba lázadás, aminek a vezetője volt. Egy kémet, akit a rómaiakhoz küldött, elfogtak, kivágták a nyelvét és levágták a karját, hogy ne tudja elárulni, amit megtudott. Így küldték vissza a zsidók táborába, de bár Kochbá mégis kikérdezte: eldöntendő kérdéseket tett fel a kémnek, amire bólogatva vagy fejrázással tudott felelni. Innen ered ez a játék, amit egyébként csak magyarul hívnak barkochbának

jidele 2010.12.11. 18:05:35

(((((((valamint néha a változatosság és a jobb érthetőség kedvéért használhatnál írásjeleket is)))))

Ulu 2010.12.12. 09:01:08

Köszi figyelmeztetést a játék eredeti írásképével kapcsolatban. Már szóvá tették a Facebookon is. Utánanéztem, jogos! Amatőr módon a Google-t használtam helyesírás ellenőrzésre. Az összesen csak 2088 találatnak pedig gyanúsnak kellett volna lennie, hiszen világjelenségről van szó.

Úgy érzem, hogy nem lenne igazságos ezt javítanom, mert olyan emberekről is írok, akik bakiznak és utána már nem tudják javítani azt, hiszen én könyörtelenül megjelenítem. Akkor magammal is így kell bánnom! :-)Én is az utca embere vagyok. Ha önmagam mellett mennék el az utcán, akkor is biztos sok mindent tudnék ide felírni.
süti beállítások módosítása